-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16884 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

تغيير قبله چرا و چگونه انجام شد؟
كارشكني از جانب يهود آغاز گرديد. آنان, مسلمانان و پيامبر را آزار ميدادند. از آن جمله, مسأله نماز گزاردن به بيتالمقدس را پيش كشيدند و گفتند:
((محمد)) مدعي است كه داراي آئين مستقلي است؛ و آئين و شريعت او ناسخ آئينهاي گذشته ميباشد, در صورتي كه او هنوز قبله مستقلي ندارد و به قبله جامعه يهود نماز ميگزارد.
اين خبر براي پيامبر گران آمد نيمه شبها از خانه بيرون ميآمد و به آسمان نگاه ميكرد. در انتظار نزول وحي بود؛ كه دستوري در اين باره نازل گردد. در حالي كه پيامبر دو ركعت از نمازظهر خوانده بود؛ امين وحي فرود آمد, و پيامبر را مأمور كرد كه به سوي مسجدالحرام متوجه گردد. در برخي از روايات چنين آمده است: جبرئيل دست پيامبر را گرفته متوجه مسجدالحرام نمود. زنان و مرداني كه در مسجد بودند, از او پيروي كرده و از آن روز كعبه, قبله مستقلِ اعلام گرديد.
100----------------------------------------------------

فروغ ابديت- ج1
آيت الله جعفر سبحاني

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.